تاکید ژاپن به تداوم اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه 

ژاپن اعلام کرد به اجرای سیاست تحریم‌های سختگیرانه علیه روسیه و حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد. 

یوشیماسا هایاشی، دبیرکل کابینه وزرای ژاپن، این را در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ژاپن به اجرای سیاست تحریم‌های سختگیرانه علیه روسیه و حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد. 

وی گفت: با همکاری کشور‌های گروه ۷، از جمله آمریکا، به اعمال تحریم‌های شدید ضد روسیه و حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

هایاشی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد گفتگو‌های تلفنی روسای مقامات دفاعی فدراسیون روسیه و ایالات متحده، تاکید کرد که طرف ژاپنی اظهارات هر دو وزارتخانه در این زمینه را خوانده است. 

دبیرکل کابینه وزیران ژاپن بار دیگر با انتقاد از اقدامات روسیه در اوکراین، خاطرنشان کرد که طرف ژاپنی به طور مرتب با همکاران آمریکایی در مورد همه موضوعات مرتبط تماس دارد و از هرگونه اظهار نظر خاص خودداری می‌کند.

همانطور که قبلاً توسط وزارت دفاع روسیه گزارش شده بود، آندری بلوسف، وزیر دفاع جدید روسیه، و لوید آستین، رئیس پنتاگون، طی یک گفتگوی تلفنی که به ابتکار طرف آمریکایی انجام شد، در مورد اوضاع پیرامون اوکراین بحث و تبادل نظر کردند. در این گفتگو، بلوسف به آستین خطر تشدید بیشتر اوضاع در ارتباط با تامین مداوم تسلیحات آمریکایی برای نیرو‌های مسلح اوکراین را متذکر شد.

تحریم‌های ژاپن که در چند مرحله به دلیل جنگ روسیه و اوکراین اعمال شد، تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر و بیش از ۱۵۰ سازمان روسیه را تحت تاثیر قرار داده است. تاکنون دارایی‌های ۹ بانک روسی و همچنین حدود ۴۰ سازمان و شرکت دیگر این کشور مسدود شده است. علاوه بر این، ژاپن فهرستی از کالا‌ها و فناوری‌های ممنوعه برای صادرات به فدراسیون روسیه را تأیید کرده است که در حال حاضر شامل حدود ۸۰۰ قلم کالا است. به ویژه صادرات خودرو به ارزش بیش از ۶ میلیون ین (حدود ۴۳ هزار دلار) ممنوع شد. از ۹ آگوست ۲۰۲۳، تحویل خودرو‌های بنزینی و دیزلی با حجم موتور بیش از ۱.۹ لیتر و خودرو‌های هیبریدی از ژاپن به روسیه نیز ممنوع شد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۶ تير ۱۴۰۳
تاکید ژاپن به تداوم اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه
ژاپنی های احمق ، ترسو و بی تعصب کمتر مثل سگ برای آمریکا دم تکان دهید ...
خوب حالا اول از همه بمب هسته ای رو آمریکا رو سر شما ژاپنی های احمق ترسو ریخته والا چکارها که نمیکردید خجالت هم خوب چیزیه والله ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۶ تير ۱۴۰۳
احسنت
آخرین اخبار